View Single Post
  #171  
Old 30-06-2005, 07:09
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by Just A Funk
Zit even in Official service manual te kijken en daar staan twee draden naar de tankmeter, een vanaf de Fuel Gauge (waarchijnlijk de G) en een direct naar terminal 15 op de fusebox (waarschijnlijk contact geschakelde 12V+)
In het schema staat idd een K. Maar in principe is de werking vrij eenvoudig van een brandstofmeter, zie de meter als een amperemeter, in serie met een weerstand.

(+ )-----------(A)---------(R)----- (-)

De A is de amperemeter en dus de brandstofmeter en de R is een variabele weerstand. I = U / R. De U is de 12V+ en de R varieerd waardoor de I (stroomsterkte) varieerd. Deze meet je met de Brandstofmeter.

Logischerwijs is de G dus de aansluiting aan de Fuel Gauge (variabele weerstand) en de 12V+ gewoon een geschakelde 12V

Succes ermee



Kijk dit is info waar ik wat mee kan, De Bus gaan begin volgende week op de bokken, en dan ga ik er naar kijken!

BEDANKT!
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote