28-06-2005, 20:59
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
|
|
Als we dit dan toch verkrochten tot een algemeen 'hoe maak ik van een diesel' een moordsloep topic..
Mag ik me dan als 'leek' even opmengen: Hoe zit dat met die diesel: Wat is er anders aan een atmosferische diesel en een turbo diesel? (niet alleen de pomp met drukregelaar, maar vooral dingen zoals: compressie verhouding, nokkenas, uitlaat/inlaat kleppen, etc etc..
Als de 1.6 met benzine onderblok namelijk geen goed plan is.. dan blijft er alleen de 1.4 over.. Daar MOET dan wel een turbo (of G40 lader) op om t nog een beetje 'soep-lessen' te geven maar moet ik dan gaan denken aan compressie verlaging? Denk t niet (of niet veel): starten doe je zonder druk...
(schijn een lichtje op mij!)
__________________
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|