24-06-2005, 20:43
|
|
VW Guru
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
|
|
Quote:
Originally Posted by Stijn
Thanks, heb het eens goed doorgelezen en vandaag met mijn TD aan de gang geweest. Meteen spoedcurses dieselpomp want het hele ding viel natuurlijk uit elkaar tot een grote hoop veertjes en palletjes....ingewikkeld spul zeg!
Ik heb de boostpin dus verdraaid naar de meest diepe kant maar het doet nog niet echt veel eigenlijk. Zou dus zo´n aggresievere pin moeten hebben zoals hij ingebouwd heeft (heb nu ook nr 51 net als er origineel bij die canadees uit kwam).
Ik ga ook eens de specificaties opzoeken van de turbo die op deze JR zit want om de een of andere reden spoelt mijn andere TD, een originele Golf 1 GTD met CY motor, vele malen sneller op. De JR turbo maakt maar weinig toeren en begint pas bij hoge motortoerentallen op te spoelen en geeft dan ineens 1,7 bar terwijl het motortje zelf dan al bijna buiten adem is...de CY spoelt gewoon al veel eerder op en dat terwijl beide turbo´s T3´s zijn met geen uiterlijke verschillen.
|
Staat er geen A/R waarde zoals .63 ofzo op het turbinehuis?
Klinkt als CY is kleinere A/R waarde, dus eerder opspoelen en bij hoge toerentallen minder druk kunnen produceren.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
|