View Single Post
Old 24-06-2005, 19:26
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn

Eh nee, heb alleen JR spul liggen helaas.

Dus de Cabby is weer ´alive and smoking´? Nou jij dacht dat die van jou rookte toen he......moet je eens achter mijn TDtje rijden. Alsof het een zeeschip is, niet normaal. Maar bij hoge boost verdwijnt de rook dus oftewel nogsteeds te weinig brandstof bij hoge druk.

Blijkbaar zijn de JR turbo´s dus behoorlijk groot (overbemeten?) voor de kleine motor en daar zal dus ongetwijfeld die langezame spool-up aan te wijten zijn. Niet erg maar wel jammer dat hij net beetje druk begint te geven als het dieseltje al lang schreeuwt voor de volgende versnelling.

Die Canadees op Vortex had het ook over een ´fuel governer modification´ waardoor de toerenbegrenzing uit de pomp wordt gehaald . Ik denk dat ook DAT een grote oorzaak is van het knijpen bij hoge toeren. Blijkbaar heeft mijn GTD zo´n modificatie gehad want die blijft gaan tot ie ontploft. Ik heb m gemaild en gevraagd hoe je dat doet.

Zal in ieder geval de turbo op de GTD eens bekijken want blijkbaar is daar toch iets anders mee...

Best leuk, diesels verkrachten
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote