Morguh,
de meeste jongens van de "harde kern" kennen mij wel: VeeDubber. Na 5 jaar te hebben gereden met een zwarte MK2 16v met dubbele uitlaat en 1,5 jaar met een MK1 16v met 155pk op de wieltjes, was ik nu genoodzaakt tot het aanschaffen van een andere auto. Ik ben recent afgestudeerd aan de HTS Autotechniek en na wat korte-termijn-karweitjes heb ik nu een jaarcontract bij een bedrijf wat 80km van me woonplaats af ligt. Conclusie: I need a diesel
Gedurende mijn studie-tijd "droomde" ik altijd al van een Rallye, maar met 160km/dag als uitgangspunt is dat nou niet de mooiste uitgangspositie. Dus is de Rallye uitgesteld, maar, ik heb wel een mooie tussen variant gevonden. Namelijk: Een MK3 TDI Syncro
Tis een 1996 MK3 Golf TDi Syncro met 66kW (of te wel 90 PK)
Voorzien van verlaging, heldere knippers, middenarmsteun, centrale vergrendeling, ABS, hoogte verstelbare bestuurdersstoel, 15" 7J velgjes, trekhaakkie, meegespoten bumpers sierlijsten en spiegels, elektrische spiegels en uiteraard het magnifieke syncro 4x4 systeem.
Inmiddels zijn de levensgrote VW-sticker en de sticker op de tankklep eraf. Het sebring-stickertje op de achterklep gaat denk ik ook verdwijnen. Waarschijnlijk sloop ik de trekhaak er ook onderuit. Ik heb nog een embleemloze grille erbij gekregen maar die moet nog in kleur worden gespoten. En het dashboardkastje is kaduuk dus die mag ik ook nog vervangen.
In de verre toekomst wil ik nog wat andere velgjes, voorspatborden vervangen ivm beginnende roest, achterklep bijwerken ivm een klein plekje en eventueel chippen (dan gaat ie naar 115 PK en 265Nm)