View Single Post
  #99  
Old 26-01-2025, 20:28
Razor81 Razor81 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 120
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Waarom zie je 7,9 als hoog? Mijn G40 had als ik het goed herinner al 1:8,5, en dat is een geblazen motor. Ik neem aan dat je sowieso wel 98 tankt?


Bussen zijn vrij zwaar, vandaar dat VW daar standaard in die tijd 7.2:1 voorschreef. Kevers zijn een stuk lichter en die hadden een iets hogere compressieverhouding. Yes, ik tank zeker 98. Maar omdat ik er toch wel (wat verder) mee wil gaan reizen wilde ik een betrouwbare motor die lang meegaat. Ik heb ook de reductiekasten er nog onder dus een vrij lage compressieverhouding kost me eigenlijk geen vermogen. In die zin dat ik er toch niet veel harder mee kan door die dingen. En tegenwoordig met de betere benzine zie je inderdaad wel dat men ook met de luchtgekoelde motoren wat hogere compressieverhouding aanhoudt hoor. Maar voor mij dus niet nodig.
__________________
Past
Kever 1200
Polo 9N
Golf 6 diesel

Current
Golf MK1
T1 spijlbus Brazil
Reply With Quote