22-01-2025, 21:58
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Jul 2011
Posts: 118
|
|
Haha dat dus, maar wilde wel een blokje bouwen die betrouwbaar zal zijn ivm toekomstige reisplannen, dus niet te gek gemaakt, ook omdat ik niet veel wilde veranderen aan de koeling en het oliesysteem.
8-4-2021
April 2021 had ik besloten om te gaan voor een nieuwe set 1600 cilinders en zuigers van Mahle en tweedehands koppen. Het draaiend gedeelte laat ik voorlopig wat het is. Speling krukas had ik er al uit door de drie shims aan te passen en de nokkenas zag er prima uit. Dit is voor nu prima samen met het vervangen van alle pakkingen, klepstelbouten en 123 ontsteking wat toch al op de planning stond. Tevens laat ik de carburateur reviseren en het asje van de gasklep opnieuw spelingsvrij maken dmv nieuwe bussen. Hele mooie koppen kunnen kopen bij Willy Seegers, enkelpoorts zoals ik had dus ik hoef de koeling ook niet aan te passen. Koppen komen uit een industriemotor en zijn in hele goede staat. Wel ga ik de kleppen inslijpen nu toch alles los ligt. Dit is prima zelf te doen:
De cilinders en zuigers had ik nog niet binnen maar ik kon verder met het reviseren van de koppen en het spuiten van de koelbeplating.
__________________
Past
Kever 1200
Polo 9N
Golf 6 diesel
Current
Golf MK1
T1 spijlbus Brazil
|