Een lange poos geen zin gehad om de koude schuur in te gaan om de boel af te maken (ondanks dat ik er een kachel heb staan). Afgelopen week 's avonds ineens de motivatie gevonden om alles af te maken. De bedrading naar de benzinepomp aangesloten en afgewerkt, de inlaat weer gemonteerd met verse pakkingen en de rest van het inlaatsysteem e.d. teruggebouwd. Daarna om 11 uur 's avonds maar even de sleutel omgedraaid en de hele buurt wakker gemaakt, sorry
Nu staat het wisselen van de Hoofdremcilinder nog op de lijst, zit nu een 25.4 [mm] in, lekker weinig dode slag in het pedaal maar achterlijk hard moeten trappen. Even onderzocht wat voor een maat er normaliter in de Boxster zit waar de klauwen uitkomen, dit blijkt een 23,8 [mm] te zijn. Deze heb ik al enige tijd liggen maar moet er nog 'even' in.
Onlangs kwam ik op internet nog een vrij goed uitziende set Recaro LS'en tegen , welke niet al te duur te koop stonden. Betreft een set uit een RS2000 zonder onderstellen. De gok maar genomen en ze dit weekend opgehaald.
Op het eerste oog niet veel bijzonder aan op te merken. Stof moet een keer gereinigd worden maar dat is natuurlijk niet zo spannend. Echter, toen ik ze op de kop had om even alles na te kijken betreft de onderstellen (deze zoek ik overigens nog voor de Mk2, als je iets hebt liggen doe me alsjeblieft bericht!!) Zag ik een paar scheurtjes in de stoelframes. Na iet beter te kijken zag ik steeds meer broddelwerk...
Daarop maar besloten de stoelen te demonteren (wat echt bizar simpel blijkt) en daarop deze prachtige verlepte frikandellen aangetroffen:
Nou lees ik wel eens vaker dat de onderstellen op bekende plekken wel eens willen scheuren, maar ik vermoed dat deze als schietstoel is gebruikt in een F-16, en daarna is gerepareerd door een blinde geit. Afijn, gezien ik het toch fijn zou vinden als de stoelen bij een eventuele botsing ook vast blijven zitten aan de auto, ga ik deze maar eens goed onder handen nemen.
Het idee is om de complete rails opnieuw te laten snijden en kanten en deze weer op de juiste plek aan het frame te lassen. Alleen heb ik hiervoor jullie hulp nodig..
De gaten die nu in het onderstel zitten kloppen geloof ik van geen kant. Heeft iemand voor mij het gatenpatroon zoals dit zou moeten zijn voor deze Recaros? Het gaat om 2 rijen van 3 gaten, waarvan er twee kort bij elkaar aan de voorzijde zitten en 1 achteraan. Het standaard Recaro patroon (waarvan ik de maten maar niet op internet kan vinden.
Als iemand dit zou kunnen en willen nameten zou je mij een enorm plezier doen!