02-12-2024, 12:47
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Sep 2006
Posts: 345
|
|
Ondanks dat dit een super oude draadje is, toch even hierop terug voor het nageslacht.
Ondanks heb ik mijn 1.8 gu motor vanaf de grond toe opnieuw opgebouwd zo was er ook een andere oliepomp in gegaan.
Bij de eerste keer starten ging alles goed. Maar toen heel kort laten draaien want ja toch een beetje spannend.
Bij de 2e keer starten vloog de rubberen ring van het olie filter eruit en spoot de olie in de rondte. Dus wij een andere filter erop en toch wat strakker aangedraaid. Want toch gek dat dat gebeurde.
3e keer starten met een ander olie filter, weer hetzelfde verhaal. Dus de hele oprit weer onder de olie.....
Flink balen uiteraard. Maar na een hoop gezoek ook op het forum met weinig resultaat toch 1 goede hit kunnen vinden. En ons vermoedden van het overdrukventiel was juist.
Dus de olie pomp vervangen met de oude maar wetende dat die werkte, "oude" pomp open gemaakt en het overdrukventiel getest,... Hier zat geen beweging in. Met een hoop gedoe en kracht toch wel weer beweging in het overdrukventiel weten te krijgen. Dus het was een hele duidelijke zaak, en het probleem gelukkig gevonden.
Dus pomp vervangen en het probleem was opgelost. Inmiddels 1650km verder zonder problemen.
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic
Golf 2 Syncro 1.8 GU Atlas grijs (terug origineel)
Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily
Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped
Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed
|