08-11-2024, 14:09
|
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
|
|
Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Kabel van de bobine naar de rotorkap al eens doorgemeten? En bobine zelf?
Tussen Terminal 1 en 15 moet je ca. 0.5 tot 0.7 Ohm meten.
Tussen Terminal 15 en 4 (4 = aansluiting bougie/verdelerkabel) moet je ca. 3 tot 4 KiloOhm (dus 3000 tot 4000 Ohm) meten.
Op de Plug van de bobine (3 polig moet je tussen contact 1 en 3 (de buitenste) minimaal 11 Volt mete:
Checking voltage supply
- Pull 3 pin plug off ignition transformer.
- -> Connect multimeter to measure voltage with aux. cables from V.A.G 1594 to the contacts 1+3 of the
disconnected connector.
- Switch on ignition.
Specification: Min. 11 V
If no voltage is present:
- Switch off ignition.
- Check wire between 3 pin connector contact 1 and earth for open circuit according to current flow diagram.
Wire resistance: Max. 1.5 ?
- Check wire between 3 pin connector contact 3 and relay plate for open circuit according to current flow
diagram.
Wire resistance: Max. 1.5 ?
|
Tussen die terminals meten, is dat de connector van de ECU? Ik stak mn bougie rechtstreeks op de bobine. Getest op mn vr6 en die gaf wel vonk, dus kabel is wel nog goed. Ik ga er vanavond mee aan de slag! Bedankt alvast voor je hulp
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
|