Tijd voor een fotodump!
Afgelopen week druk geweest met de voorwielophanging van de Lupo. Het karretje heeft er bijna 3 ton op staan en grotendeels was het nog origineel spul. Ik heb het subframe gedemonteerd compleet met draagarmen, stabilisatorstang en stuurhuis en alles opgeknapt; het subframe, draagarmen en beugeltjes gestraald, in de roestomvormer gezet, gespoten met zinkspray en vervolgens afgelakt met hoogglans zwart.
Alle rubbers, fuseekogels, stuurstangen, stuurkogels, etc vervangen voor nieuw spul. Ook het wiellager linksvoor vervangen, omdat deze behoorlijk aan het zingen was. De fusees heb ik niets aan gedaan, omdat ik deze tzt ga vervangen voor een setje van een Lupo Sport inclusief nieuwe remschijven, blokken, etc..
De fuseekogels en stuurkogels zijn links en rechts verschillend en als je deze andersom monteert (links op rechts en andersom), krijg je meer caster. Meer caster is natuurlijk altijd goed, maar bij mij was het vooral te doen om iets meer ruimte te creeeren tussen wielkast en band.
De moer waarin het subframe wordt vastgedraaid is mee gaan draaien met de bout, dus die moest even vakkundig gedemonteerd worden later weer worden dichtgelast. Al met al een leuk klusje waarbij alles er nu weer tiptop uitziet en een stuk beter rijdt! De achterwielophanging doe ik later een keer. De originele achteras wordt dan vervangen door eentje van een Lupo Sport (heeft standaard een ARB) en schijven achter.
Nu eerst maar weer eens verder met deze bult stof