Gevonden!
Het inhouden/storten (na 2 km.) van de motor, als er met een aangesloten lambdasonde werd gereden, is opgelost.
Een dikke ronde zwarte draad van de ECU die op het hijsoog (massapunt) van de motor hoort te zitten was afgebroken.
Dit was waarschijnlijk (eerder) gebeurt bij het vervangen van de koppelingskabel.
Toen deze weer was aangesloten als massa was het inhouden meteen over en gaf de oudste lambdasonde (al eens vervangen en meer bedoeld als afdichter) lambdasonde goede wisselende waardes. (ga de andere ook nog testen)
Intussen had ik al een nieuwe Lambdasonde gekocht.
Een Zirkonium type (origineel is een Titanium type?).
Heeft iemand ervaring of de Zirkonium even goed werken op een 1.3 Golf 2 als een Titanium?
Nu is er nog een afgebroken stuk bruine draad die ook op het hijsoog (massapunt) zit.
Waar hoort die mee verbonden te zijn?
Mbt de blauwe temperatuurssensoren zijn een aantal metingen uitgevoerd (zie onder)
De oudste (van een vorige Golf 2) geeft de beste waarde (groen).
Is er verschil tussen de licht- of donker blauwe kleur van de temperatuurssensor?