View Single Post
  #9  
Old 20-10-2024, 08:04
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,362
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Ik weet iemand die 15 jaar geleden een GTI van december 1976 in Duitsland heeft gekocht, maar dat is dus al een 77er modeljaar (VIN: 177 etc). Over de restauratie van 'n échte 76er GTI (dus VIN 176 etc), van net voor de fabrieksvakantie van 1976, stond jaren geleden eens 'n bericht in de VW Scene, dat was in 1996 om precies te zijn, blad heb ik nog steeds.


ja weet ik..
die zilveren..
die vent had er heel veel nieuwe onderdelen bij verzameld gaandeweg..
en het ding volgens mij eind jaren 80 al uit elkaar gehaald..
die reed er na resto enkel nog op kousevoeten in..
ben benieuwd ofdat hij hem nog heeft..
overigens zijn echte 76ers nooit in NL verkocht ,pas modeljaar 77 dus vanaf september 76 beginnend met kenteken 'NG' of 'NP' in het midden,,(13-NG-64 bijv)
enkel in rood L31B en L97a zilver..en dat waren ook meteen de Cup GTI's van Pon grotendeels..
er zullen er misschien best links en rechts mensen zijn die zelf een 75 modeljaar 76 uit Duitsland gehaald hebben..
maar normaal kan het niet..ze zijn hier zowat gelijk met het dieseltje gekomen..
een gewoon Golfje wel..die waren eral vanaf laat 74..
overigens zit in die eerste bouwjaren tot 79 modeljaar 80 elk jaar onderling al zoveel verschil dat je daar al een boek over kunt schrijven..
Reply With Quote