View Single Post
Old 13-10-2024, 17:29
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Verder nog een paar dingetjes die wel leuk zijn om te melden:

Toen ik 01-04 de Golf van de kar wilde rijden bij Vrij Rijden, wou hij niet starten. Hij gooide de startmotor in het rond, maar sloeg niet aan. Helaas geen uitleesapparatuur mee, dus toen maar wat dingetjes nagelopen. Na wat rommelen aan de zekeringenkast sloeg hij ineens wel aan. Goed, fijne storing...not! Dus die kwam op het To Do lijstje om uit te zoeken.

Toen ik de benzinetank eronder vandaan wou halen, heb ik hem eerst leeggepompt in jerrycans ivm het gewicht. Toen ik het relais eruit haalde, had ik de oorzaak van het niet starten gevonden...haha, net zo rot als de Golf

Ook is een maatje van me verder gegaan met de OBD-reader voor de Golf. De software komt van het internet en is hier en daar wat getweakt...de hardware is allemaal eigenbouw en komt straks in het aluminium plaatje in het dashboard. Op die manier kan ik straks een aantal parameters live aflezen:

En omdat het bloed kruipt waar het niet kan gaan, was nu ook maar eens de Luup aan de beurt. Ik heb lang volgehouden om het woon-werkgebakje origineel te houden, maar iedere autoliefhebber weet dat het gewoon een kwestie van tijd is.

Hij is nu verlaagd met een AP-schroefsetje, heeft de 17" straatset van de Golf eronder en ik heb er een uitlaat onder gehangen van een Lupo Sport. Al sinds ik Lupo rij, heb ik een zwak voor die uitlaatjes in het midden....en nu kwam er een Lupo Sport in onderdelen te koop in Friesland. Ik heb daar zelf de uitlaat eronder weggehaald, de achterbumper en het stuk blik in de reservewielbak die afwijkt van een standaard. Eenmaal thuis heb ik de puntlassen allemaal uitgeboord, het blik afgetekend in mijn reservewielbak en vervolgens het gat gemaakt. Daarna het blik erin geproplast en netjes afgewerkt. Het eindresultaat ben ik zeer tevreden over. Als kersje op de taart heb ik nog een setje klapraampjes achter ingebouwd.

En om nog eventjes weer terug te gaan naar de Golf, ik heb een setje Fuseepen-verlengers gekocht en laten vastlassen aan fusees die ik nog op reserve had liggen. Deze corrigeren het rollcentrum en als ik de verhalen moet geloven, gaat dit heel positief uitpakken in de wegligging. Ook heb ik draagarmen gekocht met uniballs.

Dit allemaal blijft eerst nog even op de plank liggen en wil ik zoals het nu lijkt in de winter van 2025/2026 inbouwen. Ik wil dan graag de motor etc eruit halen om de motorruimte aan te pakken; borstelen, roest weghalen, doorlassen, etc, etc...

Reply With Quote