View Single Post
Old 13-10-2024, 16:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Zo, we gaan weer wat stof van dit topic af blazen!

Afgelopen tijd flink bezig geweest met de haakse slijper en het lasapparaat. Het doel van dit jaar was voornamelijk om de onderste randen van de auto kaal te borstelen, het roest uit te slijpen, doorlassen van de gepuntlaste delen en het opnieuw conserveren van het plaatwerk. Op moment van schrijven ben ik helemaal rond geweest met de borstel en zijn alle onderste delen zoals wielranden, wielkasten, dorpels en achterpaneel behandeld.

Op sommige plekken viel het roest echt 100% mee, maar op sommige plekken ook heel erg tegen...met name het achterpaneel was erg ver heen.

De linker dorpel heeft achterin nog een groot gat zitten die ik samen met de bodem ga aanpakken. Binnenkort wil ik de Golf wat hoger neerzetten met een frame oid en dan de onderkant dezelfde behandeling geven. Het roest van de linker dorpel loopt door tot en met de bevestiging van de achteras, dus dat moet dan even in 1x worden aangepakt. Als de bodem klaar is, ga ik de wielophanging weer netjes maken, want dat is hard nodig na 7 jaartjes rijden, waarvan de helft ook in de winter is doorgereden.

Het is wel ff werk, maar dan ben ik er ook hopelijk weer een hele poos van af.

Foto`s van de resto:

Reply With Quote