Quote:
Originally Posted by Scully
Ik dacht even dat het een trackday LT zou worden.
Maar holyshit wat een project. Ik ga deze met veel interesse volgen. Ook omdat ik zelf al heel lang met het idee loop om eens een camper te bouwen. Ik zou dan een L3H2 Crafter willen opbouwen en daarmee langs de circuits, met de Seat erachter, en natuurlijk ermee op vakantie met mijn vrouw en dochter.
Die CRX ben ik ook wel benieuwd naar. En een leuke basis om ook eens mee het circuit op te gaan. Die Cayenne is ook van jullie?
Maar succes gewenst, en leuk dat er weer een projecttopic bij is.
|
Het plan is om binnenkort weer de circuitdagen op te pakken. Een paar jaar geleden ging het mis op Assen, en sindsdien heb ik met veel andere dingen bezig geweest, waardoor het er niet meer van is gekomen. (Zie beelden onderaan.) (ik rij voor de film auto vanaf +- 4.24)
Momenteel heb ik twee Honda's: een CRX ED9 en een CRX Del Sol. We zijn van plan om binnenkort de Del Sol aan te pakken. De K24A3-motor, die standaard al 190 pk levert, ligt al klaar. Maar eerst even focussen op Gerrit!
De Cayenne is ook van ons. het is onze daily.
Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Mooi project maar tering wat een werk
Wel goed bezig door het zo grondig aan te pakken.
Wat heeft zon M57 als vermogen?.
|
Een M57 is goed voor zo een 200 pk (je hebt ze in verschillende uitvoeringen van ik meen vanaf 150pk tot 250 pk af fabriek)
Quote:
Originally Posted by vdWal.
Deze ga ik volgen! wat een enrome bak werk
heb je een idee hoe lang je hier vooruit wil trekken? in 2026 camperen of toch eerder of later
|
De hoop is om hem voor eind 2025 klaar te hebben, maar eerlijk gezegd vrees ik dat ik dat niet ga halen. Fingers crossed!
Verder is het tijd voor de eerste update.
De bus is bij de zandstraler geweest. Hij belde me op met de vraag of ik hem alsjeblieft weer wilde ophalen, want hij was helemaal gestraald, behalve de bodem. Dat kon hij niet niet doen, omdat het zijn straalgrit verpestte. de bodem is namelijk voorzien van een dikke laag tectyl. Dus heb ik hem weer opgehaald en teruggehangen in het spit. Vervolgens ben ik de hele onderkant gaan ontdoen van tectyl met een houtbeitel van ongeveer 1 cm breed. Dit heeft me maar liefst 60 uur gekost en was enorm frustrerend. Op het moment van schrijven staat hij nu bij de straler voor poging 2. Fingers crossed!
Ook heb ik de onderdelen binnen die ik via Marktplaats heb gekocht, met het motto: beter slecht gejat dan goed bedacht. Een mede-LT-eigenaar op de VW LT-club inspireerde me om een M57-motor te monteren. Hij gaf via zijn tread op het vw lt forum wat tekst en uitleg over de problemen waar hij tegenaan liep. Al snel kwam ik erachter dat ik het toch iets anders zou aanpakken, maar twee dingen leken me een goed idee: de plaatsing van de motor en de oliefilteradapter die hij had gemaakt. Tijdens een van mijn vrije momentjes op het kleinste kamertje besloot ik weer even door Marktplaats te scrollen, en tot mijn verbazing daar stonden ze: het subframe en de oliefilteradapter! Ik heb direct gemaild, en een week later lagen ze in mijn schuur. Superblij mee, want dat scheelt weer werk, en een reserve subframe had ik toch graag!
Momenteel ben ik druk bezig met de voorbereiding van het paneel dat in de zijkant van de bus gelast moet worden. Het is de bedoeling om alle puntlasjes netjes uit te boren, zodat ik het straks in een handomdraai kan overlassen en opnieuw kan opbouwen.
Komend weekend staat er een tripje op de planning: we rijden richting Hamburg (Noord-Duitsland) om een complete schuifdeur op te halen. Hoewel alle bevestigingsdelen verrot zijn of simpelweg zijn afgeslepen, willen we toch weer een ouderwetse roldeur monteren. Zo voorkomen we dat we met een oud stuk polyester als deur moeten rondrijden!
Oja en me nieuwe werkplaatsvlog staat ook online