View Single Post
  #21  
Old 25-09-2024, 21:49
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Ik ben zelf weken aan het zoeken geweest bij mijn Corrado naar een lekkage. Was een batterij na een paar dagen leeg was. Bleek de comfort module geactiveerd te blijven..

Kwam er wel achter (heb niet zo'n mooie stroomtang) een multimeter in serie en dan zekeringen trekken tot het dropte. Bleek wel de extra zekering in de houders te zijn boven op de meterkast..

Maar dat is een veel oudere generatie auto (wel veel electronica) maar hier zit neem ik al canbus systeem in?

Het trekken van zekeringen is dan geen juiste methode omdat het onderbreken van een stroomkring de can-bus juist weer kan activeren. In plaats daarvan van kan je beter één voor één de spanningval over de zekeringen meten.
in jou geval ga ik er al een beetje vanuit dat je niet 1 probleem hebt maar ergens sluiting. Lekstroom kan je pas meten als de can-bus volledig in rust is. Auto moet dus volledig dicht en op slot.

Als ik moet gokken overigens denk ik iets van een micro switch van een deur of achterklep het veroorzaakt die gaan vaak kapot (vergelijkbaar met mijn comfort module verhaal)
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote