View Single Post
Old 21-08-2024, 14:20
Mika_B Mika_B is offline
Forum Newbee

Default Voorstellen Mika en 'Rocco 53B

Hallo allemaal!

Mijn naam is Mika, ik ben 27 jaar en studeer aan de Pabo. De afgelopen jaren ben ik samen met mijn vader bezig geweest met een volledige restauratie van een Scirocco 53b uit 1983. Wat oorspronkelijk als een snel project begon, bleek al gauw een stuk uitdagender dan verwacht.

De grootste tegenvaller was de roest; de achterste spatborden zijn volledig vervangen door mijn vader, en ik heb ook zelf aardig wat laswerk aan de auto moeten doen. Daarnaast had de vorige eigenaar van de motorruimte een chaos gemaakt, vooral op het gebied van de bedrading. De motor die erin zat was een 1.8 singlepoint injectie, maar ik wilde al snel iets krachtigers. Na wat wikken en wegen besloot ik voor een 1.8 16v KR motor te gaan. Ik vond er één, knapte deze helemaal op en verving verschillende onderdelen.

Helaas kwam ik er een paar weken geleden achter dat het afstellen en reviseren van de mechanische luchtweger en Jetronic brandstofsysteem flink in de kosten zou lopen. Daarom heb ik de KR motor verkocht en besloten om over te stappen op een AGU 1.8T 20v.

Naast mijn eigen project help ik mijn vader met zijn TVR 3000M, die we hebben omgebouwd voor rally's en trackdays. Deze auto is volledig aangepast en voldoet aan alle eisen voor dit soort evenementen. Voor de geïnteresseerden: in de TVR ligt een Cosworth V6 24V.

Ik kijk ernaar uit om hier meer te leren en ervaringen te delen!

Groeten,
Mika
Reply With Quote