Jaja, het is zo ver. Tijd voor een revisie!
Motor verbruikt olie, ik had gegokt op de klepseals. Deze vervangen zonder het blok open te doen. Helaas verkeerd gegokt. Had een lekdetectietest moeten doen. Maar, weer iets bijgeleerd uiteraard, al doende leert men!
Ben al een beetje aan het uitkijken naar onderdelen. Maar zit nog met enkele vragen.
Het is de bedoeling om de motor compleet te reviseren, geen half gekloot meer. Blok blijft wel gewoon standaard, geen upgrades.
Ik zoek nieuwe klepveren maar kan deze nergens terugvinden. Is het een goed idee om er onderstaande veren in te monteren? Lijkt me zonde om de oude te hergebruiken, maar een OEM variant kan ik nergens terugvinden. Of iemand een ander alternatief?
https://fcp-engineering.com/en/vr6/...spring-kit.html
Nieuwe drijfstanglagerbouten OEM nummer 021105425B. Kostten 3 jaar geleden 127.92 euro bij de dealer voor 12 stuks. Zijn er andere alternatieven? Naast ARP, want dan moet ik de gehele boel opmeten.
Nieuwe krukaslagerbouten, OEM nummer kan ik nergens terugvinden, ook niet op 7zap. Iemand alternatieven die niet van de dealer af komen, maar ook geen ARP?
Alvast bedankt voor het meedenken!!!