Zoals gezegd nu wat meer info over het blok, maar helaas alles weet ik er niet alles van, wat er juist mee gedaan is.
Heb dit blok van een kennis overgenomen, omdat hij schrik had voor de keuring, deze zat in zijn golf 1 1.5jb. Maar zat er ook allemaal wat rommelig in, maar ook niet door hem gedaan, maar hij had daar ook verder geen tijd en zin meer in.
We hebben samen wel eens een paar keer gereden, ik met mijn golf 1 g60, en konden mekaar bijhouden, enkel vanaf de 100 of 120, dan bleef hij meer achter. Heb wel contact gehad met de persoon die hem aan hem verkocht heeft en ingebouwd. Maar die wist ook niet alles, en die persoon waar hij hem van had, had hij geen contactgegevens meer. Maar heeft dik spijt dat hij die motor heeft weg gedaan, maar zelf rijdt hij met een golf 1 turbo. Hij liet ook nog weten, dat dit een blok is van tegen de 10.000 euro
Het is een bergrenn, eerder slalom motor. Oorspronkelijk is het een 1.8 motor uit een golf 2, welk type weet ik niet, omdat er een eg nummer is ingeklopt. Hier zou het maximale uitgehaald zijn, ook volledig opgeboord. De cilinderkop is van een dx, volledig aangepakt en DHLA dellorto erop. Vliegwiel afgedraaid, en er zou een speciale koppeling opzitten.
De motor is opgebouwd om 9000toeren te kunnen draaien
, en aantal pk en NM onbekend. Daar zal die dan de bank voor op moeten.
Verder was deze door mijn kennis zijn vader verder op het gehoor afgesteld. Deze draaide echt normaal en soepel, en pakt onderin direct op.
Heb zelf ook met de motor gereden voor we hem uitgebouwd hebben. Voor mij was het belangrijk om hier normaal en zonder schokken te kunnen rijden, zoals 30 rijden, zonder dit in eerste versnelling te moeten doen
Maar dit gaat allemaal perfect en soepel. Toerenteller tot de 7000 en dan gaat ie nog wel even door. Ik vind zelfs, dat eens je aan de 7000toeren zit, dat het al voldoende is. en wat trekt dit op zeg. Eens die in de toeren komt, trekt die zo hard op. En dit momenteel met een bak van een diesel, type moet ik eens even kijken.
Ik ben echt gaan googelen, op motoren van een golf twee, met die twee pinnetjes aan de linkerkant ( zie foto, waar het omcirkeld is), en is een blok van 1988, volgens de aanduiding. Dan kom mijn zoektocht uit op een JH motor, ben niet geheel zeker dat dit zou kloppen. Misschien dat jullie weten welk blok het zou zijn.