03-06-2024, 15:43
|
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Apr 2016
Posts: 106
|
|
Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Is die 13V bij stilstaande of draaiende motor? (voor stilstaand relatief hoog, voor draaiend zeker te laag).
Ik vind het scenario van de slechte massa toch nog steeds een mogelijkheid. Een sensor veroorzaakt de problemen die jij omschrijft niet. Het lijkt alsof de massa zich een weg zoekt die niet normaal is.
|
13v was gemeten als de batterij net herladen was. Met draaiende motor kan ik niet testen want de auto start niet meer. De startmotor gaat over maar de motor slaat niet meer aan. Uiteindelijk is de batterij dan weer leeg getrokken ook. Ik trek zeker niet in twijfel dat een slechte massa aan de basis kan liggen. Maar zou ik dan niet eerder iets gemerkt hebben? Het probleem is van de ene dag op de andere begonnen, een week geleden dus. Tot daarvoor nooit iets gemerkt. Blijft ook heel bizar dat hij telkens alles uitschakelt zodra ik hem in achteruit leg. Tenzij ik de fiche van de achteruitrijschakelaar verwijder. Ik heb alles gecontroleerd wat ik visueel kan controleren, kabels, zekeringen, lampjes,... Alles is nog prima in orde en alles werkt ook gewoon zoals het hoort zolang ik hem niet in achteruit leg. Zojuist wel gemerkt dat ook alles weg valt zodra ik de toeter indruk...
Nog even bij vermelden: telkens ik de versnelling in achteruit leg of op de toeter druk en dus de stroom weg valt, hoor ik een relais tikken.
|