View Single Post
Old 16-08-2023, 07:10
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar

Quote:
Originally Posted by Scully

Oorzaak gevonden. De koppeling zat niet goed op de ingaande as van de bak, als gevolg van niet goed centreren, terwijl ik hier wel goed aandacht aan had gegeven. Of, met het gemartel van terugplaatsen van de bak is er wat verschoven. In ieder geval is de koppeling naar de klote.

Bij het terugplaatsen gaat in ieder geval het subframe eraf, want die zit echt gigantisch in de weg, en voor de toegankelijkheid, ook de bumper. Maar dat moet even wachten, vrijdag eerst weer op vakantie.

Hoe kan dat precies gebeuren dan? De bak wil er alleen op als de ingaande as goed door de koppelingsplaat steek. Anders krijg je de bak never nooit tegen het blok gemonteerd. Is de koppeling niet te 'laag' waardoor de ingaande as niet meer dan het beschadigde stukje de plaat in kan?

Dessalniettemin ben ik het eens met DaNpy, check je bendix eerst maar. Zelfs als de koppelingsplaat niet recht op de ingaande as zit of dergelijke, zal de motor gewoon rond moeten gaan omdat de starterkrans hier niet aan vast zit (mits je de auto niet in de 5e versnelling met de handrem erop probeert te starten maar dat verwacht ik niet ) Zit er bij deze auto ook gewoon een massakabel van accu naar chassis naar bak?
Reply With Quote