View Single Post
  #429  
Old 12-08-2023, 19:30
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,055
Default

Vandaag wat meters kunnen maken.
Aandrijfassen erop, kleppendeksel vast, oliefilter en koeler gemonteerd, daarna alle kvs slangen gemonteerd en de radiator geplaatst. Wel nog even de nieuwe motorsteun aangepast omdat die anders tegen de slang van de radiator komt.

Olie erop gedaan, daarna kvs en bij het ingieten hoorde ik een raar geluid van onderen. Daar liep het er dus net zo hard weer uit...
Bleek dat de afdichtring tussen waterpomp en blok van z'n plek is gegaan, waarschijnlijk ivm het monteren van de dynamo (de onderste steun zit op de onderste 2 bouten van de waterpomp, zie foto hierboven). Die seal is dus kapot omdat ie klem heeft gezeten. Ik heb de oude uit de prullenbak gevist, schoon gemaakt en erin gezet

Daarna alles weer terug gemonteerd en nu zit wat ik erin heb gegoten nog in het blok.
Daarna proberen te starten maar dat lukte niet. De cranksensor gaf geen signaal bij het rondgooien. De nieuwe sensor is inductief (ABF op de crank zelf), waar de oude (Golf 4 in de olieseal bakzijde) een hall sensor was.
Dat werkt dus niet, en je moet ook nog ompinnen want dat is een andere ingang op de KMS. Bij het ompinnen het draadje uit het contactje getrokken en ik heb geen tang... dus klaar voor nu
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote