Tussentijdse update, aangezien ik van elke stap een foto maak, en dan wordt dit gelijk een kleine how-to.
Eerst de bak even schoon gemaakt met wat bussen remreiniger, en Dasty:
Toen de werkbank eens goed schoon gemaakt, en de gereedschap muur weer wat uitgebreid:
Een hele verbetering.
Toen de schakelvork eruit getrokken, en de bak gesplitst.
Differentieel eruit gepakt, en de popnagels? uitgeboord:
Beide differentiëlen gewogen, en helaas, maar wel verwacht, is de Quaife 1,7 kg zwaarder.
Volgens de instructies, moet je eerst 2 boutjes erin persen, en dan het kroonwiel erop centreren:
Die eerst een poosje in de oven gehad, en toen viel die er zo op.
Alle bouten er netjes in geperst, en automatisch het kroonwiel nog een zetje na gegeven:
Voor de lagers had ik zo geen geschikte bus voor handen om ze erop te drukken, dus ook even in de oven gehad, en die vielen ook gelijk mooi, en toen was het diffje klaar:
De lagerhuizen in de bak zelf moeten ook vervangen worden, dus deze eruit getrokken:
Aan koppelingkant ging dit prima, aan bakkant moest ik die er toch echt uit tikken omdat het 'randje' zo goed als niet aanwezig was, en de binnentrekker er dus geen grip op kreeg. Omdat juist deze er nog weer uit moet nadat de voorspanning is bepaald, heb ik hier 2 minimale inkepingen in het huis gevijld, zie foto, het nieuwe lagerhuis zit er al in (die er dus nog weer uit moet, maar meer daarover de volgende keer):