Langzaam weer een beetje verder knutselen.
Eerst moesten de Golf en de Audi een beurtje hebben. Ik doe dit altijd tegelijk, want dan kan ik 10 liter olie in 1 keer kopen, ik doe op beide Shell 0W30, gewoon omdat het voorgeschreven is door de dealer. Verder heeft de Golf nieuwe bougies gekregen, en een nieuwe multieriem, en beide auto's nieuwe olie, oliefilter, luchtfilter, en interieurfilter. Door een beetje te googlen voor de olie, en een beetje op korting te letten bij Autodoc, kon ik deze 2 beurtjes voor slechts 216 Euro uitvoeren. Ik lach mij dan ook altijd dood als ik hoor wat mensen betalen voor een beurt bij de dealer ofzo.
Toen verder aan de Seat.
De bak moest er af, en ik probeer altijd alle boutjes enzo netjes te ordenen in bekertjes.
En de bak moest eraf, zodat dit er allemaal weer in kan:
Eerst oude koppeling/vliegwiel eraf, en alles natuurlijk gewogen. Deze massa gaat van 18,2 kg naar 14,1 kg. Waarbij de vliegwielen zelf 11,7 kg en 7,2 kg wegen. De nieuwe koppeling/drukgroep is dus iets zwaarder uitgevoerd dan origineel, misschien ook wel logisch gezien die meer koppel aan kan.
Ondertussen vliegwiel/koppeling weer geïnstalleerd: