View Single Post
Old 14-05-2023, 08:00
Scully Scully is offline
VW Guru

Tijdens ons weekendje weg ook mijn nieuwe koppelingset opgehaald. 2ehands gekocht, maar werkelijk in nieuwstaat. Komt van een KTM X-bow, echt een indrukwekkend apparaat om van zo dichtbij te zien trouwens, maar de vorige eigenaar vond het niet lekker rijden/schakelen zei die, en heeft er letterlijk maar een rondje mee om de kerk gereden.

Het is een Sachs Performance set met organische koppeling, en enkelmassa vliegwiel. Goed voor 530 Nm, en een vliegwiel van 7,2 kg, wat iets van 5 kg zal besparen op de draaiende delen, dus een mooie winst.

Dus als de overige werkzaamheden aan de auto gereed zijn, dan gaat de bak eraf, wat dan ook betekent dat mijn Quaife sper er ook direct in gaat.

Volledig onbedoeld, rol ik vanaf de kapot geblazen downpipe een beetje van het één in het ander, en staat er aan het eind van het jaar weer een compleet andere auto, met een 3 inch downpipe, K03 hybride turbo, tuning erop, een Sachs koppeling/vliegwiel set, een Quaife sperdifferentieel en weer een paar kg lichter. Voor de duidelijkheid, de bedoeling was om gewoon een jaar te rijden, en aankomende winter het sper te plaatsen en/of een rolkooi. Na deze hele ombouw is een rolkooi wel ineens de eerste prio.