Tussentijdse update.
Ik heb voor mezelf eigenlijk de regel om eerst iets af te ronden voordat je met het volgende begint. Dat ben ik nu fors aan het overtreden. Ten eerste speelt mijn tuinproject nog, ik ben een hekje aan het maken, en het gras moet nog opnieuw bijvoorbeeld. Maar met de auto ben ik nu op 3 plekken bezig.
Als eerste de uitlaat, die heb ik voor een groot deel al af:
Dat was zonder mijn assistent natuurlijk nooit gelukt
Maar de ophanging achteraan komt aan de verstevigingsbuis tussen de achterste subframe punten, en die buis heb ik nog niet. Daarom was ik vast begonnen met het demonteren van de inlaat om de swirlflaps te verwijderen. Dit is op 1 bout na gelukt, op een hele lastige plek zit een M10 veeltand waar ik niet de geschikte dop voor heb, dus een langere besteld, waar ik ook nog op wacht.
Daarnaast komt de nieuwe uitlaat toch iets te dicht bij de benzinetank:
Deze heb ik ondertussen verwijderd, en daar wordt nog een hoekje af gehaald.
Omdat ik dus aan beide kanten niet verder kan, en ik in de tuin vanwege weer of iets anders ook niks kon doen, heb ik maar vast een begin gemaakt met het uitdunnen van de kabelboom.
Die is op sommige plekken gewoon zo dik als mij pols, dus hier kan ik best wel wat gewicht mee besparen, maar bovendien ruimt het ook enorm op in het interieur. Maar terug komend op mijn regel om eerst iets af te ronden voordat ik aan het volgende begin, wil ik hier eerst niet te ver mee gaan, voordat ik de inlaat af heb, en de uitlaat met de tank er weer onder. Maw, ik wil de auto eerst kunnen starten voordat ik grondig aan de gang ga met de kabelboom. 'Gelukkig', heb ik hier wel even de tijd voor vanwege het volgende:
Omdat ik toch bang ben dat mijn standaard 245000 km oude koppeling het niet gaat trekken op de testbank met de hybride turbo en downpipe, en ik op marktplaats een mooie set van Sachs tegen kwam met enkelmassa vliegwiel, heb ik die maar gekocht. Dit heeft al voordeel dat ten eerste ik niet meer bang hoef te zijn voor een slippende koppeling, maar bijkomend, ik kan mijn Quaife sper ook direct plaatsen. Het nadeel is, dat rijden er eerst niet meer van komt.