View Single Post
  #75  
Old 26-04-2023, 10:29
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 953
Default

Heb de turbo en downpipe ondertussen afgemonteerd (op de foto nog niet helemaal).




De auto heeft al even gelopen, dus door met het volgende, de catback:

Heb de reservewielbak eruit geslepen, ook is de verkleinde tank goed te zien op de foto, en de ruimte die dit geeft voor de uitlaat die (met uitzondering van 2x 30 graden bochtjes) mooi rechtdoor kan lopen, voor maximale flow, en minimaal gewicht.




Ook heb ik de binnenbumper verkleind tot een sleepoogpunt, dit scheelde al bijna 5 kg, de wielbak iets van 4 kg.




Om de verloren stevigheid op te vangen, komt er een rolkooibuis (40x2) tussen de chassisbalken ter hoogte van de achterste subframe punten.

Dan heb ik nog een leuke aankoop gedaan:




Audi TT fusees en draagarmen.

Dit brengt heel veel voordelen tov de standaard fusees en draagarmen.

-Alles van aluminium, dus de auto wordt een stuk lichter, maar belangrijker nog, het is allemaal onafgeveerd gewicht, de totale gewichtsbesparing schat ik op 12 kg rondom
-De fuseekogels hebben een sleufje, dus verstelbaar camber onderaan
-Meer spoorbreedte voor en achter
-De positie van de fuseekogel en stuurkogel is lager dan standaard, dus een roll center correctie

Voor de geïnteresseerden, dit zijn de onderdeelnummers:

Draagarmen: 8J0407151D
Fusee linksvoor: 8J0407253D
Fusee rechtsvoor: 8J0407254D
Fusee linksachter: 3C0505433K
Fusee rechtsachter: 3C0505434K

Hier zijn de sleufjes in de fuseekogel goed te zien voor meer camber, en ook is te zien dat de positie van de fuseekogel en stuurkogel een stuk lager zitten voor de roll center correctie.


__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote