Dit weekend nog een paar uurtjes aan de auto kunnen werken. Vrijdag eerst de delen weer opgehaald, die zijn netjes gestraald en gecoat. De motor staat weer op het subframe en de nieuwe voorbalk. De bak hangt aan de gemodificeerde steun voor de koppelingskabel.
De aandrijfassen zitten er weer op en de fusees met nieuwe lagers uiteraard op de draagarmen.
Vandaag wilde ik de motor erin hangen maar ik heb eerst het mechanisme van de pook zelf in de gecoate behuizing gemonteerd. Dat kostte meer tijd dan eigenlijk nodig en is ook het enige wat ik gedaan heb. Gisteren had ik de pook al netjes matzwart gespoten.
Short term voor deze week
- de net binnen gekomen startmotor stekker (van Ali
) monteren;
- blok erin hangen;
- Eerste stuk uitlaat pijp verwijderen. Tussen de bocht over de achteras en de motor is dit 1 rechte pijp. Hij zit echter vastgeroest aan het andere deel en hij is iets te kort. Ik wil hem ook vervangen omdat de overgangen (eigenlijk allemaal
lekken). Nieuw stukje pijp is al besteld. Wel in Duitsland, want daar zijn ze 3x zo goedkoop als hier
- kabel-schakel-mechanisme monteren en testen;
- alles afmonteren incl radiator en dan de laatste dingetjes bestellen (spal ventilator montage, 45° alu boch voor kvs, Mocool additief voor demi water, en nog wat klein spul.
Foto's volgen nog