15-07-2022, 09:27
|
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
|
|
Dan blijft bij de genoemde dingen zoals verstopping dat is niet ineens weg en weer terug. Uiteraard had ik daar ook over nagedacht ik heb het wel es gehad met een catalysator blok dat lag er los in te rammelen bij een andere Golf. Als ie ok loopt en je begint er bougie kabels af te trekken loopt ie prima op 3 en op 2 dus ook zolang je wat gas geeft en t vliegwiel op gang houdt dan lijkt het ook precies op de storing!
Het probleem is ontstaan na het tanken bij het stoplicht begon ineens verrot te lopen. Eerste instantie dacht ik Diesel getankt maar helaas zo makkelijk was het niet.
Het grappige van het lampje is dat je exact ziet wat er gebeurt tijdens het lopen dus je ziet visueel waarom ie verrot loopt exact op het moment van niet vonken merk je dat meteen aan de motor. Betrouwbaarheid van dergelijke niet al te dure test systemen is de vraag maar zover kan ik het aanraden omdat je tijdens een draaiende motor de vonk nooit ooit ziet.
Echt elk onderdeel heb ik in drievoud en uitgewisseld. De dingen die ik noemde heb ik niet gewisseld verder alles. Wat ik nog toe kan voegen aan niet gewisseld is de motor kabelboom gaat me op dit punt wat ver. Compressie is boven de 12 bar lauwwarm gemeten.
Wat ik me op dit moment afvraag waar ik zegmaar aan het meten ben is tussen de ECU en de ontsteking transistor daar lijken de waardes ok en stabiel. Behalve tussen de kabel transistor-ECU daar meet ik ongeveer 6v op als ie ok loopt als ie begint te storen begint die waarde te flippen in volt naar beneden. Op de bobine massa-transistor staat ongeveer 10,6 volt die begint ook te fluctueren bij storing. Zonder die connectie ECU-transistor vonkt ie niet. Dan de vraag wat doet die connectie waar bemoeit ie zich mee en zou die te omzeilen om alleen het ontsteking deel te testen zodat je daarna verder kunt zoeken na de ECU want het lijkt dat die de ontsteking wel degelijk aanstuurt.
|