View Single Post
  #5  
Old 14-07-2022, 23:37
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default

Bedankt om de vlotte reacties en het meedenken!

Ik heb 5 ECU’s liggen van de originele Digijet tot Bosch en de laatste Siemens. Injectoren werken in ieder geval lastig is te meten of de hoeveelheid brandstof klopt natuurlijk. Wat in ieder geval vast staat zover is dat cilinder 1 altijd vonkt en ook cilinder 3 of 4 doet mee maar cilinder 2 in combinatie met cilinder 3 of 4 vonkt dan niet. Ik meet dat met testlampjes tussen de kabel en bougie 4 tegelijk dan zie je precies wie wel en wie niet vonkt. Ter controle zijn de niet vonkende bougies nat. Ik ga er niet vanuit dat deze onmiddellijk “verzopen” worden en daarom niet vonken maar niet onmogelijk.

De enige onderdelen die niet vervangen zijn is brandstofpomp startmotor en dynamo. De dynamo is recent “uitgefikt” deze is losgekoppeld. Ik zou niet uit kunnen sluiten dat in de dynamo altijd al een probleem zat die keer op keer nieuwe componenten kapot heeft gemaakt. Lijkt me ver gezocht de laatste laadspanning was 14,4 zoiets.

Oja de storing is dus soms weg! Als ik op dat moment alle sensors los haal incl LHM blijft ie prima stationair lopen totdat je gas geeft dan gaat de luchtklep niet open natuurlijk. Vreemd of niet?!
Reply With Quote