Quote:
Originally Posted by Berrychello
Mooi project. Die gaat weer mooi en fijn worden, zo te zien. We worden oud en gaan een originele Corrado weer waarderen zoals ie door Volkswagen bedoeld was
|
Echt hé. Wil nu zelfs oud type met holle motorkap enz. Terwijl vroeger enkel geïnteresseerd waren in nieuw type Corrado de rest was niets waard. Is nu wel veranderd
Door met het project:
Radiatorbalk en voorste motorsteun balk in de corrosie primer en afgewerkt
Tevens wat roest behandeling bij accu. Daar is al is een nieuwe plaat gelast. Niet super netjes gedaan maar goed genoeg, zie je niks meer van straks.
Nieuwe motorsteunen rondom en even proefpassen
Toen vonden we een achterbumper in kleur via onderdelenlijn voor paar tientje helaas was het binnenwerk wat slecht. Van twee bumpers 1 gemaakt.
De bumper zag er niet uit van het jaren lang in stelling (olie en vuil) liggen. Maar met de juiste poetshandelingen kwam die terug tot leven. Heel blij mee best wel geld bespaard hiermee!
De missende delen uitlaat.
Dan een totaal onnodige aankoop in dit stadium van het project (maar wel lekker
) maar liep tegen een set zwart leer corrado recaro aan.
De motor doet een buiging voor de Corrado. (makkelijker tillen)
Oh ja, er zit nog een naaldlager in mijn krukas. Nodig voor een bak in lengte richting. Hoe ga ik dat eruit krijgen?
Met wat brood uiteraard en tikken maar
Koppeling en bak gemonteerd
En hup erin:
Leuke voor en na al
Hier ben ik nog niet helemaal over uit. Als je ervoor staat zie je nogal schuin ligt. Ik weet dat bij veel VW motoren bak bij de bestuurder wat lager ligt maar dit lijkt wat veel? Weet niet of iemand dit kan bevestigen of een idee heeft?
Ik heb de achterste motorsteunen al op juiste nummers gecheckt (die kloppen. De nieuwe rubbers lijken ook goed. De voorste metalen motorsteun bij de bak klopte niet (volgens mij van een golf 3) die wordt vervangen met een corrado g60 exemplaar maar die gaat niets aan deze hoek doen.