Quote:
Originally Posted by golf mk2 90
Kun je mbt de uitlaat niet eerst proberen de motor wat op te schuiven in de steunen?
|
Bedankt voor de tip! Zoiets heb ik vandaag geprobeerd. Als ik de motor bij de voorste steun opkrikte kwam het schakelmechanisme vrij van de uitlaat. Als ik toen de steun vastdraaide en de krik liet zakken ging de uitlaat weer net teveel omhoog om vrij te komen. Ik kan met de steunen alleen dus net niet genoeg ruimte krijgen.
Ik ben daarom naar de achterste steun gaan kijken. Als ik de motor wat meer wil kantelen (wat ik dus aan het doen ben) kan ik er ook voor zorgen dat de achterste versnellingsbaksteun wat naar onderen komt. Het scheelt namelijk millimeters.
Ik heb geprobeerd om een plaat van 6mm dik staal te maken en deze tussen de carrosserie en de versnellingsbaksteun te plaatsen.
En dit is nét genoeg! De uitlaat is nu vrij van de pookhoes en er zit meer ruimte tussen de beugel van het schakelmechansime en het stuurhuis.
Dit is misschien niet de beste oplossing. Maar ik vertrouw dit meer dan mijn laskunsten aan een nieuw RVS uitlaatspruitstuk
Het is nu een stuk rustiger binnenin de auto. Eerst hoorde je een hoop getril en gerammel als je het gas losliet maar dat is nu voorbij. Alleen het probleem middendemper dus nog... Maar zoals hierboven al aangegeven kan ik die eventueel ook gewoon weglaten
Accubevestiging die ik heb gemaakt.
Er komt hopelijk komende weken nog een AGM accu in. Een optima redtop. Dan heb ik als het goed is geen ontluchting nodig.
Ook heb ik inmiddels de paravaanbak en alle doorvoerrubbers geplaatst. Zo ziet de motorruimte er nu uit:
Nog een mooi plaatje wat ik heb geschoten.
Ik heb deze zomer nog een hoop dingen die ik graag wil veranderen of verbeteren zoals een beter schroefsetje (rij nu op Ta Stuiter Technix en het is geen pretje soms
) en een betere oplossing voor de inlaat. Ik houd jullie zeker op de hoogte!