View Single Post
  #27  
Old 08-10-2021, 18:06
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,073
Default

Nou, hij is naar de tuner

Niet helemaal zonder slag of stoot, want hij heeft moeite met aanslaan, ondanks dat ik vanmorgen een nieuwe en volledig opgeladen accu (Varley Red Top 25) heb gemonteerd. Nouja, moeite met aanslaan; hij krijgt hem niet eens door de compressie heen. Pas als ik een tweede accu onder de motorkap aansluit (startmotor + en massapunt ergens), gaat hij beter rond, zeker als je de gasklepjes ietsje opent.
Maar dan nog slaat hij pas aan óf backfired zodra je de sleutel loslaat, waardoor het vermoeden is dat de startmotor zoveel stroomtrekt dat de bobine niks doet, tot je de sleutel lostlaat. Als je dan genoeg toeren hebt om nog een keer door de compressie te gaan, slaat ie aan. Zo niet, ontsteekt de benzine met echt een flinke klap tot gevolg.

Ik gebruik 16mm2 kabel. Dat is toch niet weinig. Alle stukken die ik meet, van accupool via noodschakelaar en dashdoorvoer naar de startmotor, hebben 0 ohm. Het massa probleem bij de versnellingsbaksteun moet eigenlijk opgelost zijn en zo ver ik me kan herinneren startte de KR motor in deze configuratie wel.
Ik moet toch eens proberen wat er gebeurt als ik de overbruggingsaccu toevoeg over de accu polen zelf, of dat ik de accu voorin monteer, zo dicht mogelijk bij de startmotor.
Maar bij dat laatste moet ik toch weer naar binnen voor de noodstroomschakelaar, en weer terug. Dat scheelt weinig qua kabellengte gok ik. Moet ik dan toch dikkere kabel gebruiken? Uiteindelijk zijn de kabelschoentjes het dunst.

Ook lekt de uitlaat, dus heb ik een nieuwe klem gekocht op de terugweg. En de shiftlights doen het wel, maar om een of andere reden branden de LEDs zwak als het contact aanstaat. Alsof de KMS een spanning uitstuurt die niet gelijk is aan de accuspanning.

En tijdens het rijden in straat merkte ik dat zijn 1 wel erg snel was bij stationair draaien. Dat was dus zijn 3, de 1 "zit er niet", dus niet goed afgesteld. Nouja, 2 tm/ 5 en achteruit doen het wel.

Het versterkertje voor de toerenteller doet het ook prima. Heb deze met een signaalgenerator nog getest tot 300 Hz/ 9000rpm dus dat moet goedkomen.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote