02-09-2021, 10:32
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
|
|
Quote:
Originally Posted by yuli
Dat mag, prima. De 2E slag 92.8 mm en boring van 82.5mm dat is is wat ik ermee bedoelde 1.8 vs 2.0 zeg maar. Blok is ook ongeveer 1,5 cm hoger dan een DX.
|
Dat klopt, de slag van de 2 Liter is indd absurd lang t.o.v. de boring, en dat was alleen maar te realiseren met die blokverhoging van ca. 1,5 cm.
Komt natuurlijk door de veel te compacte afmetingen van de zg 'big blocks' die maar een cilinderafstand hebben van 88 mm, zo blijft er natuurlijk weinig 'vlees' tussen de cilinders.
De "Triple 8" (EA 888) TSI's van tegenwoordig (1800 en 2 L) hebben overigens nog steeds die cilinderafstanden van maar 88 mm.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...
|
Hobby: VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982
Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
|