View Single Post
  #796  
Old 22-04-2021, 17:33
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 686
Send a message via MSN to vagg freak
Default

Zo heb ik mijn tdc ook op tijd gezet. tot ik de tip kreeg om het met een grade schijf te doen op de krukas poelie
Mijn zuiger een g40 blijft zo'n 4' stil staan in tdc
Tdc op 2' gezet dat was zo'n 0.5mm verschil met de opgegeven timing van de nokkenas gegeven hierdoor zoveel voelbaar meer koppel. het was echt de moeite waard



Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Klopt,

Kop gevlakt (weet niet hoeveel exact), Schrick 268°/276° Nokkenas, Kop naar P-kanalen maat bewerkt. Tezet uitlaatspruitstuk met 60mm RVS Powersprint lijn, 72 mm poulie, grote G60 Intercooler en chip op maat.

AFR is top, deellast netjes 14,7 en vollast naar de 12,3.

TDC bepaald door middel van meetklok in bougiegat, kwam precies uit met de merktekens op de krukas. Zal vast een paar minuut verschil in zitten, maar voor mij accuraat genoeg!

Zoals ik zei geen benul van wat ie aan vermogen draait, binnenkort maar eens bij JD op de dyno dan maar
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote