Een van de laatste updates voorlopig. Volgende week krijgt de cabrio nog een nieuwe muts bij een specialist in Rotterdam. Dan van de zomer is kijken of die het houdt. Misschien dat ik nog een koppeling doe in de tussentijd, die zit wat hoog naar me zin. Bak olie nog verversen en ik wil nog een schakelstang revisie setje monteren.
Nog een paar details gedaan in de motorruimte:
Achterin zitten nu 3-punt gordels (set uit Engeland, is niet goedkoop)
Trommels vervangen (Bosch setje was in de aanbieding bij AutoDoc) en en de lagers schoongemaakt en opnieuw ingevet. Ook de flexibele leidingen bij de achter as vervangen en nieuwe remleiding gemaakt achteras want wilde natuurlijk niet meer los. Achteras maar even laten zakken voor het slijp werk
De binnenspiegel geplakt met zo'n gaas / lijm setje
Vervolgens gestart maar viel telkens na een minuut of 2 uit. Eerste instantie dacht ik aan de chip die ik had geplaatst. Alleen met een andere computer die ik geleend had hetzelfde probleem. Motor staat netjes op tijd, 6 graden voorontsteking. Opwarm fase ging eigenlijk prima daarna begon de ellende. Kreeg je hem vervolgens niet of met moeite weer aan. Begonnen met de opvoerpomp te controleren, dit was gelijk raak deze deed niet mee.
Een blik in de tank en ik wist genoeg:
Bodem van de tank vol met zand en roest schilfers. Vandaar de mooie vulpijp! Vervangen en het vuil laten zitten
leegpompen maar kwam de meeste zooi al mee. Daarna laten drogen en een speciale flexibele stofzuiger slang er doorheen.
Nieuwe Pierburg opvoerpomp:
Garage bedrijf het kromme sleuteltje weer uitgebreid met een nieuw stukje gereedschap
Tijdens vervangen van het filter kwam ik er achter dat de hoofdpomp was vervangen voor een QSP pomp. Prima pomp niets mis mee maar hing aan 1 tie wrap op.
Had nog een benzinepomp houdertje liggen dus nieuw beugeltje gemaakt met de restanten originele steun.
Was vrij zeker van dat injector 4 bleef hangen. Tijdens het starten zat de motor namelijk op slot (water slot) en de benzine vloog van cylinder 4 om me oren. Kan te maken hebben dat het hele circuit niet goed is geweest dan wel dan geen benzine. Ook stonk de olie naar benzine. Geen risico nemen en 4 nieuwe injectoren geplaatst en olie vervangen. De oude EV1 zijn nu vervangen door Bosch EV6 injectoren voor 2H.
Inmiddels rijdt het. Paar keer de kinderen al opgehaald en weggebracht. Ook het meisje vind het leuk. Scheurbakkie alleen ze moet weer even wennen dat het geen automaat is
Dus hij gaat wel door zijn toeren
We hebben het dak uit gedaan!
https://downloads.inventive-online....capulco_144.mp4