View Single Post
  #39  
Old 19-10-2020, 13:05
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Koppakkingen heb je meestal in verschillende diktes, misschien dat je zelf zonder het te beseffen een dunnere hebt gestoken dan dat er in zat. Dat gaat inderdaad over te kleine waardes, dat kan je niet meten met een meetlat/lint.

Inderdaad, met die waarden kan je wel stellen dat de afdichting tussen zuiger en cilinder in orde is.

Normaal is gaat dat regelen sneller, dat zou je niet mogen zien. Want ongeacht de compressie, dit is iets dat hij continu doet. Hij gaat continu de ontsteking vervroegen tot hij klop detecteert, en dan weer klein beetje terugstellen om zo altijd op de rand van kloppen te werken. Je zal dus ook meer vermogen hebben als je 98 of 102 (in duitsland) tankt ipv 95.

Werking van de klopregeling kan je normaal ook nameten, staan als ik het me goed herinner ook instructies/waardes voor in het bentley boek. In welk hoofdstuk weet ik niet, ik gok bij de ontsteking.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote