13-08-2020, 06:04
|
VW Guru
|
|
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
|
|
Quote:
Originally Posted by ar1g3
Ok da's al goed, dat betekent dat de afstelling van het mengsel toch in de buurt zit. Zal sowieso niet 100% zijn want je kan die pas afstellen als alle andere systemen op de motor het naar behoren doen. Zorgen voor later dus, voor nu is dat goed
|
Wat in mijn verhaal vind jij dat betekent dat ik met mengsel in de buurt zit? [edit]slaat vast op de laatste zin dat de stuurstroom regelt... Ik vind daar de variatie nog best groot tussen 4mA en 6mA, soms net erbuiten.[/edit]ben het met je eens dat helemaal afstellen pas kan als echte defecten weg zijn. Tot die tijd is het compenseren.
Quote:
Originally Posted by ar1g3
Wel nee, ik heb dus ondervonden dat die ontstekingsmodule wel degelijk stuk kan zijn en het tegelijk nog doen! Bij mij was er ergens een diode doorgebrand als ik het me goed herinner. Als ik het goed heb zit het vervroegen en verlaten vd ontsteking op basis van klopsignaal en hall signaal hier ook in.
|
Bedoel je die aparte ECU voor klop/hall etc. of de Telefunken TCI-H unit bovenop de KE-Jetronic ECU? De hall sensor en klopsensor zitten namelijk op die eerste. De tweede is een vrij kale uitvoering zonder de Hall sensor input, of hij is iig niet aangesloten daarop.
Quote:
Originally Posted by ar1g3
Nog twee dingetjes:
- Heb je de WOT schakelaar al gecontroleerd? Ik bedoel, of deze niet continu ingedrukt staat.
|
WOT = Wide Open T... het schakelaartje voor vollast neem ik aan. Dat zal ik voor de zekerheid checken. De stationair variant is wel ok, je merkt verschil als je de gasklep daar net vanaf duwt.
Quote:
Originally Posted by ar1g3
- Even ter bevestiging, kan zijn dat je het al gezegd hebt maar ik vind het niet zo direct: doet de motor dit zowel koud als warm? Of doet hij het enkel als hij warm is? Koud draait hij open loop, warm draait hij closed loop, vandaar dat ik het vraag.
|
Koud loopt hij wat soepeler lijkt het haast, maar ook niet met stabiel merkteken. Dat het open loop is ben ik niet met je eens denk ik... de lambdaregeling komt volgens mij al vrij vroeg in. Misschien niet echt direct na starten, maar ik zie de stuurstroom variƫren. Weliswaar op een hogere waarde, dus misschien dan toch direct gestuurd a.h.v. temperatuur in plaats van via lambda.
|