Nu was ik al een hele tijd aan het zoeken waarvoor dat gat achteraan in mijn onderblok voor diende, en staat zelfs niet in het boek van Haynes.
Maar ineens viel mijn oog op de grote H achteraan op het onderblok, de moed zakte in mijn schoenen, na een gti waar van de kas scheef staat, nu ook nog eens een verkeerde motor dat geen eg zou zijn
Maar onterecht, na wat googlen blijkt dat dit degelijk een eg motor is maar degene met de H is intern anders hier is ook een kort topic van geweest op dit forum.
www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33498
En hier staat nog meer info uit te halen waar jullie meer van zullen snappen.
https://www.clubgti.com/forums/inde...i-block.225287/
Maar bij mijn kop staat er dan ook nog eens een H op.
Wat ik heb kunnen vinden en dat de info een beetje correct is, is dat deze vooral door volkswagenmotorsport werden gebruikt.
Het blok heeft een grotere boring en slag als ik het goed heb(mijn engels met die termen is niet zo goed) en betere koeling dan de gewone eg motor.
En werd vooral in de racerij gebruikt, en blijkt als je een eg motor hebt met de H, is zoals geluk hebben met een winnend lotje van de loterij.
Weet nu niet wat hier allemaal van aan is.
Maar ik hoop dat jullie hier misschien meer over weten.
En mijn vraag, waarvoor dient dat gat achteraan in het blok?
Er zit iets bij dat erin moet met een kabel aan, en weet nog dat het binnen kwam aan passagierskant. maar kan er nu niet aan om te zien dat daar iets zit.
Iemand dat hier meer over weet?