Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Verplaatst! Maar is het wel een watergekoelde eigenlijk?
Zou je die CityStrömer onderdelen niet ergens op zolder leggen? Ik denk dat je daar in de toekomst geen spijt van gaat krijgen. Het is wat je zelf zegt, er zijn er maar heel weinig en deze is nog behoorlijk origineel. Zo'n drijflijn later nog eens terug kopen lijkt mij een utopie.
|
Dank!
Het zou inderdaad fijn zijn om de originele onderdelen te bewaren, maar dat loopt tegen meerdere punten aan.
We hebben helaas niet heel erg veel opbergruimte om dat soort zaken op te slaan. Verder modificeren we de auto zodanig dat het erg veel werk gaat worden om het originele spul weer terug te zetten. Vervolgens is het ook nog eens zo dat het verkopen van overgebleven spullen de kosten van het project enigszins kunnen drukken, ookal is het slechts een druppel op een gloeiende plaat.
Ondertussen gaan we, ondanks de onuitstaanbare warmte, weer lekker verder.
We willen graag de originele accubak in de huidige staat behouden. Het zou zonde zijn als we er stukken uit moeten slijpen, en verder zou het voor het fabriceren van de tractiebatterij vele malen makkelijker zijn als het een vierkante, simpele vorm is. Helaas bleek, zoals verwacht, de grotere 02A ASD bak een maat te groot te zijn om probleemloos onder de grote accubak te passen. Het ging vooral om de hoge schakeltoren, welke tegen de bodem van de bak kwam. Als eerst hebben we dus de voorste motorsteun aangepast, zodat de versnellingsbak naar beneden zakt. Omdat er geen motor met een diepe carterpan naast komt geeft dit geen verdere problemen.
Helaas was de speciale moer die de schakelarm vast houd "verdwenen", dus SciroccomTDI heeft even een nieuwe gedraaid uit een grote bout.
Voor de hoogte van de voorste motorsteun hebben we een beetje geëxperimenteerd met stevige hockey pucks.
Toen we hebben vastgesteld dat de 02A schakeltoren niet ging passen, moesten we iets anders verzinnen.
Dat werd dus een 02J schakeltoren.
Bij beide schakeltorens zit de arm met het schakelgewichtje eraan nog niet op de toren. Deze moeten we nog modificeren zodat hij niet meer zo hoog is.
Van de motorsteun hebben we een plakje afgesneden, welke we gaan gebruiken in combinatie met een stevige hockey puck. Zo verkleinen we de "travel" van de motorsteun.
Vervolgens moest de metalen schijf die op de rubberen steun komt ook lichtjes aangepast worden. De schijf is kleiner gedraaid, en de pijp aan de steun is ingekort. Ook is er na het inkorten nieuwe draad in getapt.
Daarna moest er een gat worden gemaakt in de puck, waar de bevestiging van de steun doorheen loopt.
Vervolgens is dit het resultaat.
Let op; de pijp aan de steun was hier nog niet afgekort op de juiste lengte.
Hierna zijn we maar eens aan de hoofdremcilinder begonnen. Het model dat erop zat ziet er niet meer zo fris uit, en ik had al een nieuwe besteld welke een grotere diameter heeft voor de 288mm VR6 set die eronder komt.
Van Meyle natuurlijk.
Daarna ben ik gaan friemelen met het monteren van een stabilisatorstang, met nieuwe rubbertjes en beugels. Helaas bleek het niet zo makkelijk te zijn als je het subframe niet wilt verwijderen van de carrosserie. Vervolgens zijn er wat doosjes uitgepakt en heb ik de nieuwe VR6 draagarmen, de nieuwe stuurhuishoezen en nieuwe stuurkogels geplaatst.
En dan is dit het resultaat.
Een dag later, een dag warmer, zijn we begonnen met de pookdoos die met de schakelkabels naar de 02J schakeltoren moet gaan. Door de keuze om voor de 02J schakeltoren te gaan gaat de pookdoos die wij in gedachte hadden niet meer passen. Toen zijn we dus 2 autoslopen afgegaan, voor een 02J pookdoos met schakelkabels. Nadat er enkele kinderlijke toeren zijn uitgehaald om er eentje te demonteren (
) zijn we dus thuisgekomen met het juiste onderdeel.
Hier zie je de 02A pookdoos met kabels naast de nieuwe 02J pookdoos met schakelkabels. De pookdoos die origineel in de CirySTROMer zat staat niet op de foto. Dat was een kleine bak met een enkele schakelstang. We vermoeden dat de bak van een Polo is of iets dergelijks.
In de tunnel van de auto zat een groot schild waarop twee slangen zijn bevestigd voor de klimatisering van de accubakken.
We wilden graag de originele look behouden, en geen Golf 4 pook monteren. Toen is de 02J pookdoos dus ingekort naar de juiste lengte, en is er M12x1,5 draad getapt om de originele Golf 3 pook te kunnen monteren.
Hierna moest de 02J pookdoos passend gemaakt worden in de tunnel. Op de foto's gaat het relatief simpel uitzien, maar dat was het helaas niet.
Eerst zijn er aan de voorkant 2 gaten geboord, om de pookdoos te monteren. Daarna hebben we aan de achterkant van het gat een deel weg moeten dremelen omdat de nieuwe pookdoos langer bleek te zijn dan de oude.
Na veel passen en meten, en na het uitkloppen van de tunnel op de plekken waar de pookdoos te breed was, was dit het resultaat.
De interieurdelen en pook met pookhoes pasten er weer perfect op, en met de pookhoes op zijn plaats zag het er weer volledig origineel uit.
Vervolgens moest er nog een beugeltje gefabriceerd worden om de pookdoos ook aan de achterzijde vast te zetten.
Daarna nog even vastlassen en afspuiten, en dan laten drogen.
Dat was het dan weer voor vandaag.