28-05-2020, 06:38
|
|
Volksforum Crew - S2 Racer
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,861
|
|
Even wat conclusies;
- 1V voltage val na inschakelen verlichting is teveel (duidt op een kortsluiting)
- 1,2-1,9V voltage val over je lichtschakelaar is veel te veel, duidt op een hoge overgangsweerstand. Dit wordt bevestigd door de gesmolten stekker
- Van 10,1 naar 9,06 is ook een te grote val, ook hier een hoge overgangsweerstand
Je actieplan;
Overgangsweerstanden kunnen we gewoon meten, dus multimeter op R stand en dan checken;
- Weerstand over lichtschakelaar gemeten van 30 naar Grootlicht en een keer gemeten naar dimlicht
- Van de stekker van de lichtschakelaar, uitgang grootlicht, gemeten naar uitgang zekeringkast
- Van uitgang zekeringkast naar grootlicht stekker op lamp
Al deze waarden moeten dicht bij 0 zitten, hoe dichter hoe beter. Waardes die daarvan afwijken kunnen we gaan uitzoeken. Op basis van wat je nu laat zien verwacht ik dat de lichtschakelaar en de zekeringkast hoge overgangsweerstanden laten zien. Dit zou betekenen lichtschakelaar vervangen en aansluitingen in zekeringkast nalopen op corrosie en/of slechte kabels/verbindingen.
Je doel moet zijn om een voltage bij de lamp te krijgen die tussen de 0 en 0,5V lager ligt dan de spanning gemeten op de accu.
|