hier ook maar eens afstoffen, zonder goed nieuws
half jaar terug begon dat ding ineens akelig te tikken, hmm fck. eens kijken, ging met het toerental mee maar was zo hard dat het amper te traceren was.
olie er uit, niks geks
carter er af, drijfstang lagers er af, niks geks
hmm, dan de kop er maar af.
F*CK!
ik kon wel brullen, maar ja. Na een half krat, tsja zit al zoveel tijd en geld in. Toch maar weer opnieuw.
Wat het nou is, dat stukje metaal, geen flauw idee
Zuigers er uit, waren ook niet fris meer
ringland verbogen
hups blokje er uit
Kop naar kronenburg gebracht, succes ermee. Hoor het wel
Kop gescheurd. 4 kapotte kleppen van een paar gesmolten bougies
Big port agu kop geregeld en op laten knappen. Nu hij er toch lag maar laten flowen.
Before (oem small port)
After, bewerkt AGU
En nu we toch bezig zijn en we moeten toch weer boren.
Stroken die zooi
There is no replacement for displacement
2.0 tfsi krukas gescoord
Verse turbo met 44mm gate ipv 38
Paar andere ankers gescoord ook, hebben nog wat liefde nodig
En doe is gek, tractie hebben we niet dus ik ga een poging doen om het volgende nog op de mk2 te bouwen
ABS
Traction control
Boost by gear
en misschien nog wel EDS ook
Wat is er ondertussen onderweg
Bartek fuel rail
1000cc injectoren ipv 750cc
CP 83mm 8,5:1 zuigers
Eagle heavy duty drijfstangen met ARP925+ bouten
ACL kruk en drijfstang lagers
Ohja, groter in en uitlaatspruitstuk komt er ook op