View Single Post
  #634  
Old 04-02-2020, 20:55
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Volksforum

Hier maar weer eens een update, hele tijd geleden zag ik.

Golf heb ik vorige week weggebracht naar mn ouders, hier zal die een maandje of 2 denk ik blijven staan ivm aankoop grond , nu eerst even de tuin groter maken en een overkapping bouwen.

Maar wees niet bang, ik heb nog wat dingen lopen en daarna een beetje meer gas geven aan de Golf 1.

Afgelopen jaar weinig gedaan ivm aankoop “nieuwe” daily, die eerst naar mn zin gemaakt moest worden.
Audi A3 8P, 3.2 V6 Quattro DSG.
-Verlaagd dmv AP Schroefset.
-Ander setje wielen en laten spuiten.
-Ramen laten blinderen.
-Brembo Z18 voor, alles gereviseerd en in Porsche Hybride groen met geperforeerde schijven rondom
-RS grill
-Origineel RS3 stuur en pook(gebruikt)
-Originele RS3 achterklep spoiler(gebruikt)
-Originele RS3 onderbumper(nieuw)
-Originele RS3 diffusor(nieuw)
-Zelf custom RVS catback uitlaat gemaakt en nog wat kleine dingen.




Nu weer verder met de golf:
In oktober langzaam de draad weer opgepakt.
Grootste verandering is de krachtbron.
De 1.8 20vt is verkocht en heb een 2.5 5 cilinder NA terug gekocht. Origineel geleverd in de USA in diverse modellen.

Ook dit blok gaat uit elkaar en komt uiteraard een turbo op. Planning is nog iets extremer..



Proefpassen:



MK5 R32 gasklep. Inlaat wordt een custom cnc gefreesde:



2x Alu radiateur, 1 motor en 1 voor W2A intercooler.
1xMK4 GTI en 1x MK2:






2x SPAL fans nieuw, 11 en 14”



Testfit in mijn testfront, met nieuwe oliekoeler:





Lichtgewicht 90A motorsport dynamo:


Omdat de stuurbekrachtigings pomp en airco pomp komen te vervallen wilde ik dat ook goed aanpakken.
Normaal zitten er 2 snaren op, ik probeer nu op 1 snaar.
Waterpomp-poulies aanpassen.
Locatie dynamo aanpassen.
En looprollen aanpassen.
Origineel:



Testsetup:



Originele steun(hier zit ook deel motorsteun aan vast:


3D tekening:



En 3D print wordt nu gemaakt, duurt 34 uur:



1e van de 4 custom harten is klaar, worden uiteindelijk ook zwart geanodiseerd:



Eindelijk mijn op maat plaatje af voor bedieningspaneel en trekhendel brandblussysteem:






Moest een klein beetje ruimte maken voor de motor:





Balk in front weg, nog afwerken en een buis ertussen:


Custom motorsteun laten cnc frezen, in combi met de vibratechnics steun:





Bar-Tek sandwich plate en oliefilter, en RS3 waterpomp:


Cnc oliefilterhuis en vacuümpomp delete:






Voor de rest komt er nog een gefreesde kleppendeksel op, en zoals vermeldt een gefreesd inlaatspruitstuk.

Nog genoeg te doen, na de tuin weer volgas verder.

Tot de volgende update!
Ricardo
Reply With Quote