even een update, de auto is buiten gezet en word klaargemaakt voor de keuring.
dus ook de luchtfilter er eens af want valt nog altijd stil stationair.
nu wel gemerkt dat
- de bougies aardig zwart zijn
- de uitlaat veel roet blaasd (garagedeur krijgt een zwarte cirkel waar de uitlaat zich bevindt)
- de choke klep vast zit op dichte stand
nu al vanalles gedaan, WD40, reiniger,... die klep blijft moeizaam bewegen en ik heb in de garage nog 2 van die pierburg 2E carbs liggen, echter wel komende van een 1.8 (geen idee welk model, als iemand het weet...)
1991"er 1.8 carbu geweest
http://fordcapri.be/fcapri/golf/sloper/102_7119.jpg
nu zit die carbu wel achterste voor op de inlaat in vergelijking met die van mijn 1.3.
zijn die 2 uitwisselbaar of zijn de sproeiers anders? of andere venturi.
ik heb eventueel ook nog een berg webers liggen, zijn die makkelijk te swappen? (DGAS32/35, 32/36 en EGAS38/38)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be