Wat betreft het merk Hella: geen ervaring met alternators van hen maar is wel een gerenomeerd bedrijf, vooral gespecialiseerd in verlichting. Is best een groot en belangrijk bedrijf, en Duitse kwaliteit. Hun onderdelen worden ook wel vaak origineel gemonteerd, bv bij koplampen enz, maar ook voor elektronica enz. Zal dus zeker geen rommel zijn die alternator
In mijn ogen even goed als eentje van Valeo.
Natuurlijk is het best van direct de volledige alternator te reviseren/vervangen, was maar een suggestie om kosten/werk te besparen! Als je de oude alternator moet inleveren krijg je een gereviseerd model, die revisie werkt met een soort ruilsysteem. Is natuurlijk even goed als een nieuwe, ze vervangen het hele binnenwerk.
Als je zeker wil zijn over het type poelie zou ik gewoon even het onderdeelnr opzoeken op basis van je model/VIN nummer. Wat betreft werkbare diameter van een multi-V riem, dat is hetzelfde als bij een gewone V-riem. Formule ken ik niet vanbuiten, is al even geleden dat ik die heb moeten gebruiken, maar een multi-V riem bestaat eigenlijk uit X aantal gewone V-riemen naast mekaar.
Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Wat betreft het onderste deel; ik denk dat je bedoelt te zeggen dat om analoge signalen te meten er een stabiele referentiespanning moet zijn
|
inderdaad! mn uitleg was misschien een beetje vaag...