12-08-2019, 14:20
|
|
10k maniac
|
|
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
|
|
Quote:
Originally Posted by Viperwin
Wbt de overdruk en plastic in je koelsysteem: ik zou toch even de waterpomp checken. Bekend bij probleem bij 1.8T's is dat de plastic schoepen van de originele waterpomp afbreken, officiële modificatie is een variant met metalen schoepen.
De pomp draait dan wel, maar krijgt de vloeistof niet (genoeg) rond. Fan slaat aan, koptemperatuur zit misschien binnen bereik, maar bij het kachelhuis kan het dan toch een stuk warmer zijn...
|
Ik hou het even goed in de gaten. Hij functioneert op dit moment weer zoals het hoort...en ik wi voor de volgende trackday wat airducts maken richting de radiateur, zodat de rijwind er geforceerd doorheen gaat. Het oppervlak is namelijk al niet zo heel groot...en dan zit er ook nog een intercooler en een oliekoeler voor.
Mochten de airducts nou niets helpen, dan is de vervolgstap dat ik de waterpomp eruit haal en vervang door een Meyle HD. De kunststof schoepen heb ik gevoeld voor zover ik er met m'n vinger bij kon...en de voelden wel allemaal okee.
|