31-01-2019, 22:04
|
|
Postwhore
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Ironvw
Echt heel mooi werk
Zou je mij kunnen vertellen hoe jij je lasnaden afwerkt ?
Ik heb bij mijn projeckt de lasnaden vlak geslepen met een schuurschijf of roloc schijf maar ik was altijd bang dat ik aan het einde ook het “oude” staal raakte waarop ik nooit de lasnaden helemaal vlak kreeg zoals jij dat wel kunt
Is hier een stuk gereeedschap voor wat ik niet ken misschien ?
|
Het antwoord zal anders zijn dan misschien verwacht, maar ook ik las deze, slijp het meeste weg met een slijptol (met een schijf die ik het prettigst vind werken) en daarna en als laatste met de roloc en vooral niet met een te fijne schijf ivm warmte inbreng enz. Grotere vlakken werk ik nog wel een na met de schuurmachine, maar het belangrijkste zit hem toch in de voorbereiding en het lassen zelf denk ik en ik zou niet weten hoe ik dit anders uit moet gaan leggen.
Het is niet zo dat je even een paar platen tegen elkaar aan las, maar het is een proces van waar je begint, tussendoor vast hechten, beetje kloppen en slijpen enz enz. Soms heeft deze nog wat nabewerking nodig dmv krimpen, kloppen enz.
Voor als het netjes moet/kan/mag ben je hier veel langer mee bezig als dat het er even ingemaakt moet worden en kan soms wel 2x zo veel werk schelen tussen het zo netjes mogelijk en het er inlassen zodat het weer een jaar of wat mee kan. Ik mag deze gelukkig zo netjes klaar maken, maar dat is niet van vanzelfsprekend en zal bij veel mensen anders zijn omdat dit werk niet altijd gewaardeerd/gezien word en veel mensen liever een dikke motor zal willen kopen voor het geld ipv te investeren in een goed chassis.
|