Ja prijzen zijn behoorlijk omhoog geschoten. Zeker voor de nette exemplaren.
Ik kocht mijn eerste Corrado G60 dark burgundy voor 700 Euro
. Dat is wel meer dan een decennia geleden. Ik moest wel de auto ter plekke lopend maken. Wat wel makkelijk was bleek te weinig benzine in te zitten, was leeg neergezet. De eigenaar was dit vergeten.
Ben toen vanuit de verkoper rechtstreeks op een avond rechtstreeks naar de APK gereden (was wel spannend wat remmen deden het nauwelijks). Werd alleen op de remmen afgekeurd en een lekke schokbreker. Dat vervangen en daarmee was ie door de APK.
Vervolgens op de snelweg merkte ik het weinige vermogen en een kraak in de versnelling tussen 2 en 3. Uiteraard lader kapot, nieuwe gekocht bij Ruud. Gelijk nieuwe distributie en multi-riem waterpomp en nieuwe radiator. Als laatste versnellingsbak laten reviseren.
Daarna jaren dagelijks probleemloos G60 als daily gereden en verre vakanties mee gemaakt. Het enige wat ik me kan herinneren was een kapotte voorste motorsteun en is een lekke koppeling hulpcilinder. Met meer dan 240K op de klok heb ik het blok uitgebouwd volledig gereviseerd naar eerste overmaat en hangt nu in mijn golf 1.