View Single Post
  #1  
Old 22-11-2018, 20:07
reinder 1979's Avatar
reinder 1979 reinder 1979 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2011
Posts: 57
Default Jetta mk2 20VT ombouw vragen

Hallo Allen,

Ik heb een aantal vragen waar ik niet uit kom, heb al meerdere malen de "search" functie gebruikt maar heb nog niet echt antwoord hier op kunnen vinden.

Ik kijk hier al langere tijd mee op het forum, ik heb mijzelf al eens voorgesteld geloof ik, weet het niet meer zeker. Maar ben van plan een topic te starten zodra ik met de werkzaamheden begin.

Even kort de situatie: het gaat om een Jetta mk2 1.6 TD van 1986 hier had ik grote plannen mee maar helaas gooide de oldtimerregeling roet in het eten zodoende de Jetta nu al 3 jaar geschorst staat. De plannen zijn nu om het geheel om te bouwen naar benzine, lees 1.8T 20v .
In aanloop naar de ombouw( heb nog geen motor ) ben ik bezig om alle randzaken alvast bij elkaar te sprokkelen en de ombouw zo soepel mogelijk uit te voeren.
Ik loop nu dus tegen het volgende aan:

1. Brandstofpomp/tank
heb zelf dus een dieseltank zonder pomp op de Jetta. Past een tank+pomp van een golf3 GTI 2.0 8v van 1993 motorcode 2E onder de Jetta ? En levert de pomp dan voldoende druk voor de 20VT?

2. Brandstofleiding
Kan ik de brandstofleidingen van diezelfde golf GTI ook gebruiken, of zijn deze te dun?

3. MFA CE1
De jetta is uitgerust met CE1, heb nu een complete kabelboom CE1 voor MFA met alles erop en eraan en bijbehorende teller uiteraard. Ik had al begrepen dat ik ca. 10 draden om moet solderen van de motorboom om de ECU werkend te krijgen, maar hoe komt het dan met de MFA ? krijg ik dit uberhaubt werkend? of staat dit los van de ECU?

Mvg,

Reinder
__________________
Niet goed is opnieuw.
Reply With Quote